Uw website is door de corona crisis veel belangrijker geworden. Nu de mensen (gedwongen door lockdown of eigen keus) steeds  minder de deur uit gaan is dit HET middel om contact te krijgen en te houden met de doelgroep. Ga niet achterover leunen tot het over is !!

Veel mensen (blijven) werken vanuit huis.
Onderzoek heeft aangetoond dat dat, ten dele, ook wel zo zal blijven.

Een kwart van de mensen die meer zijn gaan thuiswerken en een derde van de mensen die vaker op afstand vergaderen, denken dat in de toekomst te blijven doen.
(Bron: Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid 4 april 2020)

Wat kan ik doen ?
In de statistieken van de vele websites die Webwerkplaats onderhoudt is duidelijk te zien dat er het meest gezocht wordt naar pagina’s die openingstijden bevatten. Maar absoluut het meest gelezen deel is daar waar het bedrijf uitlegt wat zij doen met de corona maatregelen. Gesloten of open? Met of zonder mondkapje? Extra openingstijden voor kwetsbare groepen, bij de horeca, werken jullie met slots, reserveringsysteem voor musea etc.
Maak uw corona maatregelen bekend. Zorg dat uw website geen enkele vraag open laat voor uw klanten.

PPC Adverteren
De kosten van “pay per click” (PPC) zijn door de afnemende vraag nu lager geworden. Er zijn minder bedrijven die zo adverteren. Je kunt dus eerder boven de massa uitkomen voor minder geld dan voorheen. Een kort lijstje:
Google Ads
Facebook
Bidvertiser
RevContent
AdRoll
Bing Ads
BuySellAds
Adblade
Linkedin
Twitter

Social Media promotie
Mede omdat we minder reizen (gemiddeld 31 naar 10km per dag), thuiswerken (ca. 44%) of zelfs helemaal niet naar buiten gaan (50% waagt zich helemaal niet buiten de deur als er geen noodzaak voor is) lijken we terug te vallen op online contact.
De social media kanalen profiteren hiervan.

  • Facebook 50% groei
  • Pinterest “Send a Pin” feature groeide 34%
  • LinkedIn 60% groei
  • TikTok 44%
  • Instagram 43%

Het is duidelijk dat iedere uiting op 1 van deze kanalen veel meer aandacht krijgt dan voor de corona crisis. Inzetten dus. En als u nog geen account heeft bij deze kanalen dan is het NU de tijd.

Regelmaat
Zet je de social media in ? Zorg dat je met regelmaat er ook inhoud op plaatst. Kanalen die niet “leven” zijn erg slecht voor het vertrouwen van de bezoeker. Niets is zo “dodelijk” als dat men een site of social media kanaal bezoekt en in 2020 begroet te worden door “prettig kerstfeest 2018”

Mail
Er is een verschuiving in het taalgebruik in de emails. Openingszinnen boven aan de mail en groet onder aan de mail worden anders.
Begin met “ik hoop dat bij jullie alles nog gezond is?” Eindig met iets als “blijf gezond!”
Psychologisch sterk omdat de standaard zinnen zoals “vriendelijke groeten” in deze tijd een beetje te afstandelijk zijn.
Zinnen waarbij je informeert naar hun welbevinden tijdens Covid kweken een soort “we zitten in hetzelfde schuitje” gevoel. Een soort kameraadschap.

Persoonlijk aandacht
Uiteraard blijft de gouden regel van kracht bij een emailing: maak het zo persoonlijk mogelijk!