Bij een nieuwe website horen soms nieuwe email adressen. In onze hosting pakketten zitten keuzes variĆ«rend van 1 tot 5 mail adressen, maar optioneel mag natuurlijk meer. De meest gestelde vraag is “hoe stel ik mijn email in?”

Ik ga er van uit dat u Outlook gebruikt. In dit voorbeeld zijn de scherm afbeeldingen van Outlook 2007. Maar de instellingen die onder genoemd zijn zijn hetzelfde voor andere mail programma’s, de werkwijze en het uiterlijk zal alleen verschillen.

Als u in Outlook 2007 gaat naar (bovenbalk menu) Extra > Accountinstellingen komt u
voorbeeld-email-instellen-pop-smtp-instellingenNaam: Een naam die u zelf kiest om het email account te herkennen
Emailadres: Het email adres dat u wilt ontvangen, bijvoorbeeld info@voorbeeldsite.nl (waar voorbeeldsite.nl vervangen wordt door uw domeinnaam. zonder www)
Type account: kies POP3
Server voor inkomende mail: pop.voorbeeldsite.nl (waar voorbeeldsite.nl ook hier vervangen wordt door uw domeinnaam. zonder www)
Server voor uitgaande mail: smtp.uwprovider.nl (waar uwprovider.nl vervangen wordt door uw provider, zie de lijst helemaal onder aan dit artikel)

De Gebruikersnaam en Wachtwoord daaronder heeft u ontvangen van mij
Aleen Wachtwoord onthouden aanvinken.

Dat moet werken. U kunt het testen door (rechts) de knop Accountinstelligen testen… te klikken.

SMTP adressen van enkele grote providers:
KPN = smtp.kpnmail.nl
Ziggo = smtp.ziggo.nl
Telfort = smtp.telfort.nl (of smtp.telfortglasvezel.nl als je een @telfortglasvezel.nl e-mailadres hebt)

Dit stramien houdt iedere provider aan zodat je meestal andere providers al kunt afleiden. Zo niet, google dan naar SMTP en de provider naam. Dan vind je altijd meer informatie op de sites. Vooral Telfort heeft een erg goed helppagina.